Rootsi üliõpilased hindasid Pärnu teenuseid ja turundust

13/05/2019

Tagasi

Juba 12 aastat on maikuus Pärnut külastanud 30–50 liikmeline üliõpilaste grupp Pärnu sõpruslinnast Helsingborgist Lundi ülikooli kämpusest. Aastaid on rootslased uurinud Pärnut ja linna ettevõtteid iseseisvalt, kuid sellel aastal otsustati TÜ Pärnu kolledžiga jõud ühendada ning rootslaste õppetegevustesse ka kohalikke üliõpilasi kaasata. Kogutud andmete põhjal kirjutavad Rootsi üliõpilased kursuse lõputöö.
Sellel õppeaastal olid üliõpilaste valitud teemadeks toit ja restoranid (“Food and restaurants”), kaubandus (“Shopping”), hotellid ja roheline turundus (“Hotels and green marketing”), spaahotellid Eestis ja Rootsis (“Spa hotels in Estonia and Sweden”), kultuuripärand ja ajaloo kasutamine (“Cultural heritage and use of history”) ning ületurism ja kohalik kogukond (“Overtourism, local population”). Pärnusse jõudes sai iga rühm endale gruppi ühe Eesti üliõpilase ning ülesandeks oma teemast lähtuvalt analüüsida, kuidas Rootsi noort kõnetada ning Pärnut külastama meelitada.
Pärast kolm päeva kestnud uuringuid esitlesid üliõpilased oma tulemusi Pärnu linnavalitsuse turismiarenduse spetsialist Ave Läänele, kes teemasid omalt poolt kommenteeris ning üliõpilaste uuringu käigus tekkinud küsimustele vastas.
TÜ Pärnu kolledži turismiteenuste õppejõu Marit Piirmani sõnul leidsid Pärnu toitlustussektorit uurinud üliõpilased, kes lisaks restoranide külastustele ning kodulehtede analüüsile vaatasid ka restoranide Instagrami lehti, et toidu presenteerimisega ei nähta enamasti kuigi palju vaeva. Nende hinnangul on Eesti toidu kohta vähe infot ning piltidel olev toit ei räägi lugu. Lisaks ilmnes, et üliõpilaste esmaseks info otsimise kanaliks on pigem kohalike ettevõtete Instagrami kontod, Tripadvisor ning Facebook, kui Visit Pärnu koduleht.
Piirman märkis, et üldiselt jäid üliõpilased Pärnu toitlustussektoris pakutavaga rahule, kuid leidsid, et teenindus võiks Pärnus sõbralikum olla, sest keeruline ei ole ju külalisele otsa vaadata ning hea tahte märgiks natuke naeratada.
Marit Piirmani sõnul oli kõige keerulisem rühmal, kus uuriti ületurismi, sest Pärnus on praegu turistide hulgad võrreldes suvega väga väikesed. Sellest tulenevalt otsustati uurimisfookust natuke muuta. Üliõpilastel õnnestus intervjueerida ligi 70 kohalikku Pärnu elanikku, mille tulemusel tõstatati küsimus, kas noored on üldse kõige parem sihtgrupp, keda püüda. Ehk oleks hoopis mõistlikum keskenduda majanduslikult paremal järjel olevatele 30+ külastajatele, kes hindavad kvaliteeti ning on selle eest nõus ka maksma.


Raadio Rapla

Tre raadio Rapla

Current track
TITLE
ARTIST

Background