Pärnu uue autosilla arhitektuurivõistluse võitis ehitusfirma Fidele OÜ

01/04/2020

Tagasi

Pärnu kesklinna kavandatava uue autosilla arhitektuurivõistluse võitsid Mari-Liis Vunder, Sandra Vahi, Johannes Heine ja Grete Soosalu ehitusfirmast Fidele OÜ, kelle võistlustöös „Luik“ on kujutatud kahe kaarega rippsilda.
Uus autosild ja tulevane sillakoridor hakkavad ühendama Ülejõel asuvat Raba tänavat kesklinnas asuva Lai tänavaga. Lai tänavale jõuab sillakoridor praeguse politseimaja juures, tulevasel Pargi tänava pikendusel.
Arhitektuurivõistluse eesmärgiks oli parima arhitektuurse ja konstruktiivse lahenduse leidmine Raba-Lai tänava sillale ja sillakoridoriga seotud liikluslahendusele ning külgneva ala maastikuarhitektuursele ja linnaruumilisele lahendusele.
Võidutöö näeb ette kahe kaarega rippsilla ehitamise, mille sildeavadeks on ligi 130 meetrit ja kaarte kõrguseks kuni 16 meetrit. Silda kannavad mõlemalt poolt umbes viiekraadise nurga all olevad teraskaared, millele on riputatud sõidu- ja kergliiklusteed, ainult üks silla tugipunkt on plaanitud jõkke.
Kaarte vaheline kolmerealine sõidutee on kavandatud teras-raudbetooni komposiitplaadina, kõnni- ja rattateed terasest konsoolidena. Suurem osa silla elementidest valmistatakse tehases ja tarnitakse ehitusplatsile, kus sild monteeritakse ja keevitatakse ajutistel tugedel. Silla vundamendid ja kaldakonstruktsioonid on ehituses samaaegselt, säästes ehitusaega ja mõju Pärnu jõele.
Silla kumerjad vormid puudutavad maa- ja veepinda kolmes kohas, luues topeltkaarte kujundi. Maismaale toetuvad sillakaared jätkuvad abstraktsel moel jõekallastel, kus „lainetus“ kandub edasi maastikuelementidesse, milleks on näiteks kaldteed, trepid, eralduspiirded, pingid jne.
Jalakäijad ja ratturid pääsevad sillale treppidest ja piki silda kulgevatelt kaldteedelt. Silla keskel ja mõlemas otsas muutub kergliiklustee laiemaks ja loob võimaluse peatumiseks.
Sild on oluliseks ühenduseks Rääma ja Ülejõe elurajoonide ja linnakeskuse vahel. Kui autoliiklus suundub kiirelt Raba tänavale ja edasi erinevatesse kvartalitesse, siis sillalt maabuvad jalakäijate ja kergliiklusteed sulanduvad paremkalda radadevõrgustikku.
Linnavalitsus premeerib võidutööd 12 000, teise koha tööd 8000 ja kolmanda koha tööd 6000 euroga. Kahe ergutusauhinna suuruseks on 3000 eurot.
Teiseks tulid Andres Lember ja Andreas Papp osaühingust Male Maja, kelle võistlustöö kandis nime „Kawa“. Kolmas koht kuulus võistlustööle „Viiv“, mille esitasid Karli Luik, Johan Tali, Harri Kaplan, Heidi Urb ja Ivo Roolaht osaühingust Molumba.
Kaks ergutusauhinda said Madis Eek, Ander Roosipuu ja Juhan Teppart arhitektuuribüroost Eek&Mutso OÜ (võistlustöö „Sillaallee“) ning Rasa Gravite, Zane Kalnina, Viesturs Dille, Valdis Linde, Janis Lielmanis, Karlis Lauders, Rita Laudere, Girts Škupelis ja Tõnu Laanemäe äriühingutest SIA Lauder Architects ja Symptom Arhitekt OÜ (võistlustöö „Silmus“).
Töid hindas žürii eesotsas linnapea Romek Kosenkraniusega. Lisaks linnapeale kuulusid žüriisse abilinnapea Rainer Aavik, linnaarhitekt Henri Eessalu, arhitektid Outi Palosaari, Tiit Sild ja Urmas Muru ning sillaehituse professor Juhan Iidnurm. Arhitektuurivõistlus korraldati koostöös Eesti Arhitektide Liiduga.
Võistlustööd on avaldatud Pärnu linna kodulehel https://parnu.ee/linnakodanikule/areng-ja-planeerimine/arhitektuurikonkursid/kolmas-sild. Pärnu uue silla projekteerimistööd peaksid algama sel aastal, ehitamist loodetakse alustada järgmisel aastal.


Raadio Rapla

Tre raadio Rapla

Current track
TITLE
ARTIST

Background